Tel.: +48 781 693 705

182 godziny zajęć praktycznych z trenerem w przygotowanym otoczeniu Montessori

Szkolenie liczy 182 godziny zegarowe z trenerem z następujących przedmiotów:

Życie praktyczne. Ćwiczenia życia codziennego tworzą fundament do dalszej nauki dziecka w klasie. Program obejmuje: prezentację i przygotowanie wielu ćwiczeń dnia codziennego podzielonych na następujące działy: mała motoryka, samoobsługa, dbanie o otoczenie, przygotowanie jedzenia oraz grzeczność i dobre wychowanie. Uczestnicy dowiedzą się także, jak analizować rozwój samodzielności dzieci, która pojawia się w efekcie stosowania powyższych ćwiczeń.

Sensoryka. W trakcie tego przedmiotu uczestnicy nauczą się stosowania słynnych materiałów dr Marii Montessori przystosowanych do rozwoju zmysłów. Zrozumienie zasad używania tych materiałów pozwala na pełne wprowadzenie dziecka w otaczający ich świat i umożliwia mu optymalny rozwój. Przedstawiane materiału będą dotyczyły: rozmiaru, koloru, kształtu, dotyku, dźwięku, zapachu i smaku. Uczestnicy nauczą się także, jak stosować lekcję trójstopniową jako narzędzie diagnostyczne i metodę ucznia nowych abstrakcyjnych i nieabstrakcyjnych pojęć.

Edukacja językowa. Tematyka tego przedmiotu obejmuje ekspresję werbalną, rozwój i wzbogacanie słownictwa i literaturę, naukę pisania i czytania oraz wprowadzenie do gramatyki. Szkolenie obejmuje wprowadzanie materiału oraz budowę własnych materiałów.

Program jest dostosowany do polskiej podstawy programowej nawet do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Różnorodność wprowadzanego materiału pozwala na pracę z dzieckiem potrzebującym wsparcia, jak i z dzieckiem uczącym się z łatwością.  Duża część programu jest poświęcona na bardzo systematyczną i uporządkowaną naukę pisania pięknym pismem pętelkowym, którą to umiejętność większość dzieci zachowuje na kolejne lata.

Matematyka. Zajęcia z matematyki zaczynają się od przedstawienia filozofii „matematycznego umysłu”. Tematy zajęć obejmują liczby od 0 do 9999, ich zapis, liczenie linearne, cztery działania matematyczne i zapamiętywanie praw matematycznych. Uczestnicy nauczą się prezentować materiały matematyczne i obserwować rozwój dzieci pozwalający na przyswojenie abstrakcyjnych pojęć matematycznych. Ten dział może zachwycić i porwać każdego. Prostota materiału przy odpowiednim prezentowaniu prowadzi dziecko do doskonałego zrozumienia matematyki. Tylko dobrze przygotowany dorosły jest zdolny odkryć i zaszczepić w dziecku miłość do matematyki na całe życie.

Kultura/edukacja kosmiczna. Przedmiot obejmuje pomoce dydaktyczne mające na celu rozwój poczucia przestrzeni geograficznej i czasu historycznego u małych dzieci, a także świadomości wielokulturowości świata oraz eksplorowania obszarów nauk przyrodniczych i fizycznych. Drugim celem zajęć z kultury jest towarzyszenie dzieciom w rozwijaniu postawy pełnej szacunku wobec wszystkiego otaczającego ich świata, tak zwierząt i roślin jak i tolerancje dla innych ludzi i chęć ich poznania. Dział ten pozwala na szeroko rozumianą kreatywność tak dorosłych jak i dzieci.

Filozofia i teoria nauczania Montessori. Tematyka obejmuje historyczny zarys metody i ruchu Montessori oraz filozofię absorbującego umysłu, okresy szczególnej wrażliwości, logiczny umysł matematyczny, a także duchowy i moralny rozwój dziecka. Kurs bada ponadto, w jaki sposób tematy te odnoszą się do dzieci, materiałów dydaktycznych, roli nauczyciela i przygotowanego otoczenia grupy.

Prowadzenie grupy. Program szkolenia przybliża projektowanie przygotowywanego otoczenia, rozkład dnia, pracę z nową grupą, posiłki, sprawę odpoczynku, strategie lekcyjne, ewaluację, pozytywną dyscyplinę, efektywną komunikację i rozwiązywanie problemów. Szkolenie omawia także niezbędną dla każdej wzorcowej placówki sprawę zaangażowanie/edukację rodziców.

Obserwacja. Program szkolenia wprowadza uczestnika do pełnej namysłu praktyki codziennych obserwacji i prowadzenia jej zapisów. Bycie otwartym na obserwacje i to, czego uczą, to dwa podstawowe aspekty metody Montessori. To właśnie obserwacja wyróżnia Montessori od innych metod pracy z dziećmi.

Psychologia rozwojowa. Szkolenie obejmuje pierwsze odkrycia dr Marii Montessori ze uwzględnieniem współczesnymi badaniami naukowych. Tematyka obejmuje przegląd teorii i ich wpływ na codzienną praktykę, stadiów rozwoju człowieka, włączając w to rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny. Szkolenie porusza także zagadnienia dynamiki rodziny oraz temat dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Edukacja

Newsletter
Najnowsze informacje o Instytucie
Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów
Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią

Newsletter
Najnowsze informacje o Instytucie

Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów

Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią

Polski Instytut Montessori - wszelkie prawa zastrzeżone
ul. Mozarta 4, 02-736 Warszawa
Tel.: 667 87 93 00
Projekt i wykonanie: InforpolNET